Ter gelegenheid van de 39e editie van Interzoo, die plaatsvindt van 12 tot en met 15 mei 2026, presenteert ’s werelds toonaangevende vakbeurs voor huisdierbenodigdheden een vernieuwde merkidentiteit met frisse kleuren, diermotieven en een subtiele aanpassing van het vertrouwde logo. Deze rebranding is bedoeld om de dynamiek en innovatieve kracht van de beurs te weerspiegelen, de veelzijdigheid van de verschillende productsegmenten voor diverse huisdieren effectief te vertegenwoordigen en de digitale toegankelijkheid voor alle doelgroepen te verbeteren.
"De kleur groen is al lange tijd verbonden met Interzoo. Dankzij de variatie in verschillende groentinten in de nieuwe visuele stijl, gecombineerd met het vereenvoudigde logo, maken we een krachtige visuele impact", legt Dr. Rowena Arzt, Director Exhibitions bij WZF (Wirtschaftsgemeinschaft Zoologischer Fachbetriebe GmbH), uit. "Met de silhouetten van dieren erkennen we bovendien de talrijke productsegmenten die op onze toonaangevende vakbeurs worden gepresenteerd, aangezien huisdierproducten de kern van Interzoo vormen."
De nieuwe merkidentiteit wordt vanaf maart 2025 stapsgewijs geïmplementeerd in alle communicatiekanalen van Interzoo. Nieuwsbrieven, persberichten en alle e-mails over Interzoo 2026 (12–15 mei 2026, Neurenberg) zullen dan in de nieuwe grafische stijl verschijnen. Dit geldt ook voor de digitale communicatie op de website www.interzoo.com, de socialemediakanalen en voor print- en onlineadvertenties over Interzoo. Er is bijzondere aandacht besteed aan het verbeteren van de toegankelijkheid van onze digitale content.
Zoals Gordon Bonnet, Managing Director van WZF, benadrukt: “Met het nieuwe design bouwen we voort op de herkenbaarheid en kracht van ons traditionele merk, terwijl we tegelijkertijd een designtaal creëren die voldoet aan de hoge eisen van onze digitale branding en het professionele karakter van deze toonaangevende internationale vakbeurs onderstreept.” Dit geldt in het bijzonder voor het iconische logo, waarvan de uniciteit en herkenningswaarde behouden blijven in de vernieuwde uitstraling.
Patrick Jacobi, Managing Director van Lekkerwerken, het creatieve bureau dat verantwoordelijk is voor het nieuwe ontwerp, voegt hieraan toe: “Het corporate design met diersilhouetten in een sjabloonachtige spuitverf-look en felle kleuren op donkergroen combineert emotionaliteit, moderniteit en veelzijdigheid. Het nieuwe design positioneert Interzoo als een innovatieve, levendige en gedenkwaardige ontmoetingsplek voor de huisdierenbranche.”