Ondanks de uitdagende marktomgeving blijft de vraag van exposanten naar standruimte op spoga+gafa onverminderd groot. De grootste tuinlifestyle- en BBQ-vakbeurs ter wereld vindt dit jaar plaats van dinsdag 24 tot en met donderdag 26 juni 2025. Maar liefst 90% van de beursoppervlakte van vorig jaar is inmiddels al ingenomen.
"De industrie toont een sterke betrokkenheid! De uitstekende boekingssituatie onderstreept het belang van spoga+gafa als trendsetter en toonaangevend internationaal platform voor de tuinbranche," aldus Claudia Maurer, directeur van spoga+gafa. "We zijn verheugd dat zoveel bedrijven ook in 2025 deelnemen, waardoor we het volledige spectrum van de tuinlifestyle kunnen vertegenwoordigen."
Onder de exposanten die zich al hebben geregistreerd bevinden zich onder andere:
4 Seasons Outdoor, Andrea Bizzotto, Areta, Bestway, Big, Biohort GmbH, Blackstone Products, BULL Outdoor, Capi Deutschland, Coleman EMEA, Dansons Europe, dekoVries, Eda Plastiques, Edelman, Elmar Jung Product Solutions, Enders Colsman AG, Esschert Design, Freund Victoria, Glatz, Gloria, Hartman Outdoor, Intex, Koopman, Merotec GmbH, Niehoff Garden GmbH, Ooni GmbH, Otto Graf GmbH, Palram-Canopia, Petromax GmbH, Prosperplast, Scheurich, Stern GmbH & Co. KG, Suncast Corporation, Tradepoint, Teraplast, Ter Steege, Tramontina, Weber en Zebra Group GmbH.
Bezoekers kunnen hun tickets nu al kopen en vouchers inwisselen, meer dan vier maanden voor de start van de beurs. Door de ticketverkoop eerder te openen, bieden de organisatoren internationale gasten extra tijd om hun reis te plannen. Tickets zijn direct verkrijgbaar via de officiële ticketshop.
Hoewel de bestaande halindeling ongewijzigd blijft, zet spoga+gafa 2025 nieuwe accenten met speciale, vernieuwde themagebieden. Op het nieuwe Start-up Square krijgen jonge bedrijven de kans om hun producten en innovaties aan een internationaal publiek te presenteren. Leden van de branchevereniging en sponsor Industrievereinigung Garten (IVG) e.V. kunnen hun producten presenteren op de nieuwe IVG Garden Boulevard.
Andere hoogtepunten zijn:
Het eventprogramma biedt vernieuwende impulsen met 3 themastages vol seminaries en paneldiscussies. De speciale zone 'Boulevard of Trends & Ideas' belicht de nieuwste trends en ontwikkelingen in tuinlifestyle en BBQ. Ook keren de POS Green Solution Islands terug, in samenwerking met Oliver Mathys. Deze presenteren rendabele ontwerpideeën voor verkooppunten gedurende alle seizoenen. Het overkoepelende thema van dit jaar, namelijk 'Design Gardens', zal overal op de beurs zichtbaar en tastbaar zijn voor bezoekers.