Onder het motto 'growing forward' pakt spoga+gafa uit met vernieuwd concept voor editie 2026

Nieuws

Onder het motto 'growing forward' pakt spoga+gafa uit met vernieuwd concept voor editie 2026

19/11/2025

spoga+gafa, 's werelds toonaangevende vakbeurs voor tuinlifestyle en BBQ, presenteert zich van 22 tot en met 24 juni 2026 in Keulen met een vernieuwd concept. Onder de noemer 'growing forward' bundelt de beurs de innovaties waarmee zij inspeelt op de dynamische marktontwikkelingen, het veranderde consumentengedrag en de eisen die aan moderne vakbeurzen worden gesteld. Het concept is opgesteld in nauw overleg met de branche.

 


Claudia Maurer, Director spoga+gafa



"growing forward staat voor de consequente verdere ontwikkeling van spoga+gafa in het belang van de tuinindustrie", beklemtoont Claudia Maurer, Director van spoga+gafa. "We spelen in op belangrijke outdoortrends, creëren duidelijke structuren en stimuleren de uitwisseling tussen onze thematische werelden. Dit alles moet resulterten in een beursbeleving, die richting geeft en zakelijke kansen biedt. Op deze manier onderstreept spoga+gafa ook haar rol als centraal business- en inspiratieplatform voor de internationale tuinlifestyle."

 

 

Nieuwe thematische werelden en belevingsgebieden
De vertrouwde beurszones Living (decoratie & meubels), Creation & Care (uitrusting en technologie voor tuininrichting, planten en plantverzorging) en BBQ blijven de centrale pijlers van spoga+gafa. In 2026 worden zij aangevuld met nieuwe beurssecties die inspelen op actuele markttrends en extra doelgroepen aanspreken. We zetten ze even op een rijtje

  • Outdoor Adventure

    Deze nieuwe thematische wereld weerspiegelt de groeiende behoefte aan beweging, natuur en avontuur in het dagelijks leven. Of het nu gaat om kamperen, wandelen, vissen of spel en sport in de tuin: Outdoor Adventure verenigt producten voor kleine avonturen dicht bij huis, een moderne outdoorlifestyle en functionele vrijetijdsoplossingen voor jong en oud. Hiermee richt spoga+gafa zich op een breed vakpubliek, waaronder sport-, camping-, reis- en outdoorwinkels, bouwmarkten, discounters, warenhuizen, e-commerceshops en vele anderen.

  • Object.Europe: 100% design, 100% geselecteerd.
    Met Object.Europe ontstaat een nieuw beursgedeelte dat Europees outdoordesign op topniveau presenteert. Object.Europe staat voor hoge kwaliteitsstandaarden, duurzame productie, eerlijke arbeidsvoorwaarden, overwegend korte toeleveringsketens en transparantie, evenals voor designtraditie en innovatie. Het betreft dus een platform waar design lifestyle wordt. De zone wordt ontwikkeld en gecureerd door Angelika Müller, Editor en Publishing Director van het premiummagazine H.O.M.E.. De nieuwe zone richt zich op architecten, interieurontwerpers en beslissingsnemers in de hospitality-, de vastgoed- en de premiumretailsector.
  •  Flavour Market
    Vanaf 2026 wordt het aanbod in de BBQ-hal elke twee jaar uitgebreid met de Flavour Market. Flavour Market is een belevingsgebied dat draait om genieten en uitwisseling van ideeën en inspiratie. Productpresentaties worden hier gecombineerd met proeverijen. De focus ligt onder andere op sauzen, marinades, kruiden en dranken, maar ook op vlees en worst, stationaire koelingsoplossingen en verse kruiden. Door BBQ-, food- en lifestylethema’s met elkaar te verbinden ontstaan nieuwe cross-sellingmogelijkheden. De Flavour Market richt zich onder meer op de gespecialiseerde handel en inkopers uit de grill-, BBQ-, food & beverage-, delicatessen- en outdoorlifestylesector, evenals op retail, bouwmarkten en de foodservicebranche.
  • Garden Sourcing Hub
    De nieuwe Garden Sourcing Hub biedt Aziatische exposanten met producten in hoge volumes of scherp geprijsde artikelen een eigen beurszone. Ook bijbehorende groepsdeelnemers zullen hier in de toekomst vertegenwoordigd zijn. Inkopers vinden er een helder overzicht van competitieve sourcingoplossingen uit de tuinlifestyle-, BBQ- en Outdoor Adventure-segmenten. Bestaande en internationaal bekende merken met grotere en meer individuele stands blijven exposeren binnen de andere thematische werelden

 

 

Met duidelijk gestructureerde thematische werelden, een geoptimaliseerde hallenindeling en verbeterde bezoekersgeleiding zet spoga+gafa 2026 in op oriëntatie, efficiëntie en beleving. Door nieuwe doelgroepen en verkoopkanalen gericht aan te spreken, versterkt de beurs haar rol als internationaal businessplatform. Emotioneel aansprekende belevingsgebieden en interactieve formats zorgen voor extra aantrekkingskracht, inspiratie en een sterk gemeenschapsgevoel binnen de branche. spoga+gafa 2026 vindt plaats in Keulen (Duitsland) van 22 tot en met 24 juni 2026.

Gerelateerd nieuws

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.