Fressnapf, Europa's toonaangevende detailhandelaar in huisdierbenodigdheden en -voeding, kondigt enkele belangrijke wijzigingen in zijn managementstructuur. Na een succesvolle interim-leiderschapsfase heeft het bedrijf Matt Simister benoemd tot CEO en Florian Wieser tot CFO. Eerstgenoemde komt over van TESCO en zal in september 2025 met zijn nieuwe functie starten. Hij telt ruim 30 jaar ervaring bij enkele Europese topretailers en brengt waardevolle expertise mee in o.a. categoriebeheer en assortimentsstrategie. Hij volgt interim-CEO Peter Pritchard op, die een cruciale rol blijft spelen binnen Fressnapf de functie van co-voorzitter van de Raad van Commissarissen op te nemen, naast voorzitter Torsten Toeller.
Bovendien heeft Christian Kümmel, CFO bij Fressnapf-Maxi Zoo, het bedrijf in onderling overleg verlaten. "Ik wil Christian Kümmel hartelijk bedanken voor zijn jarenlange toegewijde dienst. Zijn toewijding en betrouwbaarheid was essentieel voor de succesvolle ontwikkeling van Fressnapf in de afgelopen tien jaar", aldus Torsten Toeller, voorzitter en tevens oprichter van Fressnapf-Maxi Zoo.
Zijn opvolger Florian Wieser, die in januari 2026 bij Fressnapf-Maxi Zoo in dienst treedt, brengt eveneens uitgebreide managementervaring in de detailhandel met zich mee. Hij werkte o.m. voor Engel & Völkers en MediaMarktSaturn Retail Group. Om het financiële management van Fressnapf-Maxi Zoo tot dan voort te zetten, is Sebastian van Stiphout benoemd tot CFO ad interim.
Tevens implementeert Fressnapf-Maxi Zoo een verfijnde C-levelmanagementstructuur. Deze is ontworpen om effectiever te reageren op veranderende marktdynamieken en een meer datagestuurde besluitvorming te stimuleren. Deze strategische reorganisatie introduceert belangrijke uitvoerende functies op het gebied van People Operations, IT en Digitale Transformatie, Supply Chain & Logistiek, Customer Experience en Productstrategie.
"Deze managementaanpassingen zijn een direct antwoord op de groeiende complexiteit van de internationale markt voor huisdierbenodigdheden en de noodzaak van een meer geïntegreerd, toekomstgericht leiderschap", stelt Torsten Toeller. "Deze nieuwe structuur zal ons vermogen om uitzonderlijke waarde te leveren aan onze klanten en partners in heel Europa aanzienlijk vergroten, waardoor we een duurzaam succes in een steeds competitievere omgeving kunnen creëren."