Vooruitblik naar Zoomark 2027

Nieuws

Vooruitblik naar Zoomark 2027

Pet
17/09/2025

Luisa Bersanetti, Exhibition Manager van Zoomark, en Enrico Zannini, General Director van BolognaFiere Cosmoprof, lichten de doelstellingen, inhoud en nieuwe ontwikkelingen voor de komende editie van Zoomark, de internationale petcarevakbeurs toe. Na het grote succes van editie 2025 is het immers tijd om vooruit te kijken naar Zoomark 2027.
"De organisatie ging meteen weer aan de slag”, benadrukt Luisa Bersanetti. “De positieve energie van de 3 beursdagen in mei 2025 is nog steeds voelbaar. Niet alleen de cijfers spreken boekdelen: 1.268 exposanten, waaronder 43 startups (+23% ten opzichte van 2023), verspreid over 90.000 m² (+32% ten opzichte van 2023) en meer dan 31.000 bezoekers met een sterke toename van internationale professionals en inkopers. Maar vooral ook de sfeer blijft hangen: die was inspirerend, productief en betrokken. Zoomark onderstreepte zijn rol als wereldwijd trefpunt voor de petfood- en petcareindustrie, waar dialoog ontstaat en concrete kansen worden gecreëerd. Onze ambitie is om die rol verder te versterken en de editie van 2027 te positioneren als katalysator voor vooruitgang.”

 

 

Door de grote belangstelling start de herboekingscampagne voor editie 2027 in de komende dagen. De eerste fase, exclusief voor exposanten van de vorige editie, loopt tot 31 oktober. De early bird-promotie, open voor alle andere bedrijven, is beschikbaar tot 31 december 2025. Bedrijven die hun deelname tijdig bevestigen, profiteren van exclusieve voorwaarden en extra voordelen. Dit beloningssysteem is bedoeld voor spelers die vroeg investeren in Zoomark en zo hun prominente plaats op dit toonaangevende evenement in Bologna veiligstellen. Meer informatie is beschikbaar via www.zoomark.it.

 

De volgende editie vindt plaats van dinsdag 11 tot en met donderdag 13 mei 2027. 
“De verschuiving komt voort uit overleg met exposanten", legt Bersanetti uit. “Zij gaven aan de voorkeur te geven aan een compacter tijdschema, waarmee afspraken en ontmoetingen effectiever kunnen worden benut. Met deze nieuwe opzet richten we ons op besluitvormers, innovators en investeerders uit binnen- en buitenland. Een format dat nog efficiënter en meer businessgericht is, volledig afgestemd op de behoeften van de markt.”

 


Luisa Bersanetti, Exhibition Manager Zoomark

 

“In 2023 hebben we onszelf de uitdaging gesteld ambitieuzer te zijn dan ooit. Met de slogan Bigger and Bolder gaven we richting aan de campagne voor Zoomark 2025. Het succes van die editie bewijst dat we ons doel bereikten”, aldus Bersanetti. “Zoomark is nu toe aan een volgende fase: volwassener en strategischer. Ons doel is om onze positie als stabiel en gezaghebbend referentiepunt voor de internationale dierenindustrie verder te versterken. De nieuwe merkidentiteit en slogan Connecting minds, Shaping futures weerspiegelen die ontwikkeling en onze visie voor de komende jaren: een plek waar professionals met hun ideeën, culturen en innovaties samenkomen om de toekomst van de markt te vormen. De nieuwe visuele identiteit, waarin dieren centraal blijven staan, benadrukt de kernwaarden inclusiviteit, dynamiek en innovatie."

 

“Netwerken en partnerschappen blijven een speerpunt”, vervolgt Bersanetti. “Dat hebben we in 2025 laten zien met onze toetreding tot de EPO (European Pet Organization), de samenwerking met de Turkse beurs Petzoo (8–11 oktober) en de alliantie met de Amerikaanse Pet Sustainability Coalition. Dit zijn concrete stappen richting nauwere samenwerking met belangrijke spelers en een bredere aanwezigheid op strategische markten wereldwijd.”
Na deelname aan grote branche-evenementen van de VS tot India blijft Zoomark ook de komende maanden internationaal actief, onder meer op PATS (VK) en Pet Fair South East Asia (Thailand) via het Italy Pavilion-project. Daarmee onderstreept Zoomark zijn positie als wereldwijd erkend merk, actief op alle continenten.

 

Enrico Zannini, General Director BolognaFiere Cosmoprof

 

Enrico Zannini, General Director van BolognaFiere Cosmoprof: “Zoomark gaat een nieuwe fase in. Het gaat niet langer alleen om het organiseren van een succesvolle beurs, maar om het bouwen van een internationaal ecosysteem: een plek waar industrie, distributie, innovatie en visie samenkomen. Zoomark wil zijn rol als motor van relaties en zakelijke versneller bevestigen. Als platform om wereldwijde uitdagingen aan te gaan en de groei van de sector te ondersteunen via evenementen, kennisdeling en samenwerkingen. Daarmee wordt het een steeds belangrijker referentiepunt voor iedereen in de dierenindustrie die vooruit wil kijken.”

 

Gerelateerd nieuws

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.