Versele-Laga versterkt zijn premiumaanbod van Opti Life honden en katten

Nieuws

Versele-Laga versterkt zijn premiumaanbod van Opti Life honden en katten

Pet
27/11/2025

Versele-Laga kondigt aan zijn positie in de premiummarkt van voeding en verzorging voor honden en katten te versterken door volop te investeren in zijn merk Opti Life. Met een hoogkwalitatief gamma, pure ingrediënten en wetenschappelijk onderbouwde recepten ontwikkeld door dierenartsen en experts, staat Opti Life voor complete zorg die vertrekt vanuit wie honden en katten écht zijn. Bij Opti Life staat de overtuiging centraal dat elk dier uniek is en vooral zichzelf moet kunnen zijn. De voeding van Opti Life is ontwikkeld met respect voor de natuurlijke behoeften en het karakter van elk dier. Het gamma is compact en is samengesteld uit pure ingrediënten, afgestemd op de verschillende levensfasen en speciale noden van elke hond of kat. Dankzij de jarenlange kennis en het advies van experten kan Opti Life de hoogste kwaliteit garanderen en dit gaat verder dan alleen voeding.
“We geloven dat elke hond en elke kat uniek is. Hun karakter, hun energie, hun eigenheid, dat verdient zorg die bij hen past. Met Opti Life bieden we voeding en verzorging die vertrekt vanuit hun natuurlijke behoeften, niet vanuit menselijke projectie. Helemaal zichzelf zijn, begint bij Opti Life”, aldus Versele-Laga.



De smaak- en tevredenheidsresultaten van Opti Life zijn uitzonderlijk. Maar Versele-Laga weet dat in een competitieve markt een sterk product alleen niet volstaat. “In een wereld waar overhumanisatie vaak de toon zet, viert Opti Life juist de eigenheid van het dier. Onze huisdieren zijn familie, maar ze blijven in de eerste plaats dieren met hun eigen instincten en gedrag. In plaats van die te sturen of te veranderen, willen wij ze juist erkennen. In deze campagne lieten we katten en honden vrij om te doen wat voor hen natuurlijk voelt: te spelen, te snuffelen, te rusten. Precies daar, in dat ongeregisseerde gedrag, ligt hun echte authenticiteit. En net dat willen we met Opti Life ondersteunen.” Daarom lanceert het bedrijf een merkcampagne in België en Nederland, die de essentie van het merk tot leven brengt: Opti Life – Care for who they are.De campagne nodigt baasjes uit om hun huisdieren helemaal zichzelf te laten zijn, met zorg en voeding die aansluit bij hun natuurlijke behoeften. Een opvallend campagne-element is de installatie van grote Opti Life-letters waarmee honden en katten op een speelse manier interageren: een visueel eerbetoon aan hun eigen, natuurlijke gedrag.


Daarnaast introduceert Opti Life nog enkele nieuwigheden. Voor honden is er Opti Life Puppy Skin Care & Digestion. Met deze innovatie speelt Opti Life in op de groeiende vraag naar voeding die spijsvertering en huidgezondheid ondersteunt. Voor een goede spijsvertering bevat de formule lam en rijst, extra vezels en prebiotica en is vrij van gevogelte, tarwe of maïs. Voor een gezonde huid bevat het recept zalm en zalmolie (rijk aan omega 3 & 6), biotine, zink en koper. Beschikbaar in 2,5 kg en 12,5 kg. Speciaal ontwikkeld voor puppy’s met gevoelige darmen of huid om hun ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Voor katten wordt het aanbod uitgebreid met Opti Life Kitten Sensitive & Adult Sensitive Sterilised/Light. Met maar liefst 60% van de katten in België, Nederland en Frankrijk met overgewicht, is er nood aan gerichte voeding die gezondheid combineert met smaak. Kittens hebben een nog ontwikkelend verteringsstelsel en zijn daarom extra gevoelig. Een voeding die hierop inspeelt, ondersteunt hun optimale groei en welzijn. Deze referenties zijn rijk aan dierlijke eiwitten, laag in koolhydraten en graanvrij. Verkrijgbaar in 1 kg en 2,5 kg.

 

 

 

Gerelateerd nieuws

Deze website gebruikt cookies om u een betere ervaring te bieden terwijl u deze site bezoekt.