The Nutriment Company (TNC) heeft de Franse producent van rauwe huisdierenvoeding Easy-Barf overgenomen. Het betreft de achtste overname van TNC dit jaar en betekent tevens de intrede van het bedrijf op de Franse huisdierenmarkt. Easy-Barf, opgericht in 2015 door Ariane Byhet en David Boulle, is gespecialiseerd in de productie van vers vlees, orgaanvlees en supplementen voor honden en katten. Ongeveer 80% van de verkopen gebeurt via onlinekanalen. Het merk heeft in Frankrijk een sterke reputatie opgebouwd op het gebied van versheid, kwaliteit en transparantie.
Het is de bedoeling van TNC om het Easy-Barf-assortiment uit te breiden. Daarnaast wil de onderneming aan de hand van zijn B2B-expertise het merk ook in de retailsector introduceren. Volgens TNC zal deze transactie bijdragen aan de verdere versterking van de snelgroeiende markt voor natuurlijke premium dierenvoeding in Frankrijk en hoogwaardige natuurlijke voeding toegankelijker maken voor huisdiereigenaren.
Anders Kristiansen, CEO van The Nutriment Company, noemt de overname een strategische stap: “Frankrijk, met de derde grootste huisdierenpopulatie van Europa, is een cruciale markt binnen onze groeistrategie. Easy-Barf positioneert ons direct als marktleider in het Franse segment voor rauwe dierenvoeding.”