De Britse onderneming Inspired Pet Nutrition (IPN) liet onlangs weten dat het een exclusiviteitsovereenkomst sloot met Eurazeo SE omtrent de overname van het Franse bedrijf Ultra Premium Direct (UPD), gespecialiseerd in de direct-to-consumerlevering van huisdierenvoeding. Deze stap volgt kort na de recente overname van Sopral en vormt de tweede acquisitie van IPN in Frankrijk.
UPD is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle onlinepetfoodmerken in Frankrijk. Het bedrijf onderscheidt zich met hoogwaardige, natuurlijke en graanvrije producten, een aantrekkelijke prijsstelling binnen het premiumsegment en een sterke klantenservice. Dankzij het innovatieve ‘factory-to-consumer’-model, ondersteund door een datagedreven e-commerceplatform en een veelgebruikt abonnementsmodel, levert UPD rechtstreeks aan de consument. Naast het onlinesucces bouwt UPD aan een netwerk van winstgevende monobrandwinkels, waarmee het zijn bereik offline uitbreidt en de Europese groeiplannen versnelt. De transactie is wel nog onderhevig aan de gebruikelijke goedkeuringen en voorwaarden.
“UPD behaalde indrukwekkende resultaten op het gebied van omzetgroei en winstgevendheid en vormt dus een waardevolle aanvulling voor IPN. Het bedrijf brengt een bewezen e-commerceplatform, internationale groeikansen en een snelgroeiend winkelaanbod met zich mee. Samen met Soprals productiefaciliteiten en het brede distributienetwerk van IPN ontstaan er krachtige synergiën om onze ambitieuze groeiplannen in Europa te versnellen", verklaart Arthur van Benthem, CEO van IPN.
“Wij zijn verheugd om de krachten met IPN te bundelen. De afgelopen jaren bouwden we een uniek platform uit, waarop productontwikkeling, logistiek en e-commerce samenkomen. Bovendien kunnen we rekenen op een loyaal klantenbestand", voegt Sophie Wincker, CEO van UPD, toe.