De Fressnapf-groep zet haar Europese omnichannel- en internationaliseringsstrategie consequent voort. In die optiek opent het 2 nieuwe Urban Stores in Parijs (Voltaire) en Kopenhagen (Amagerbrogade). Dit compacte stadskernformat brengt het merk nog dichter bij stedelijke huisdiereigenaren, met een aangepast assortiment, een modern design en een naadloos geïntegreerde omnichannelervaring.
Het nieuwe Urban Store Format is een concept, afgestemd op de behoeftes van petparents in de stad: het werd volledig intern ontwikkeld door het Fressnapf Store Design Team en in 2024 werd een pilootproject in Kopenhagen gelanceerd. Met een verkoopoppervlak van ongeveer 100 tot 200 m² zijn de winkels beduidend compacter dan klassieke Fressnapf | Maxi Zoo-locaties.

Maxi Zoo Urban Store Parijs
De Urban Stores kenmerken zich door een modulaire en flexibele inrichting, die zich optimaal aanpast aan lokale omstandigheden en vormgeving van het gebouw in kwestie. Centraal staat een compact assortiment, dat specifiek is afgestemd op de behoeften van stedelijke huisdiereigenaren: van snacks en meeneemartikelen tot praktische alledaagse producten voor honden en katten. De winkelervaring wordt aangevuld met een volledige digitale integratie: services zoals Click & Collect, bezorgdiensten via Wolt en een digitale schapuitbreiding creëren een innovatieve omnichannelervaring, die perfect aansluit bij het comfort dat moderne stadsklanten zoeken.
De nieuwe vestigingen in Parijs Voltaire en Kopenhagen Amagerbrogade laten zien hoe Fressnapf huisdierenbenodigdheden direct integreert in het dagelijkse leven van stedelijke klanten.
"Stedelijke huisdiereigenaren willen snelle en ongecompliceerde toegang tot alles wat hun dieren nodig hebben, zonder dat ze lange afstanden moeten afleggen", aldus Rabea Kämper, Head of Store Formats & POS Experience bij Fressnapf | Maxi Zoo. "Precies daar biedt ons Urban Store Format een antwoord op: nabijheid, service en inspiratie midden in de stad.”

Maxi Zoo Urban Store Parijs
Het Urban Store Format is een belangrijk onderdeel van de overkoepelende omnichannel- en internationaliseringsstrategie van de Fressnapf-groep. Door een compact fysiek assortiment, de expertise van de winkelmedewerkers en de digitale schapuitbreiding via de onlineshop en Click & Collect wordt een uitgebreide omnichannelervaring aangereikt. Op deze manier kunnen zowel nieuwe klanten worden aangetrokken als de aanwezigheid van de Fressnapf-groep in heel Europa verder worden uitgebreid. Meer openingen staan al op de planning.
"Met elke nieuwe opening leren en ontwikkelen we ons format verder”, vult Rabea Kämper aan. "Onze Urban Stores laten zien dat klantervaring geen kwestie is van oppervlakte, maar van nabijheid, flexibiliteit en passie.”