Begin juli werd EHEIM voor de vijfde keer op rij beloond met de prestigieuze 'Brand of the Year'-award tijdens de World Branding Awards. De overneming behaalde deze bekroning al in 2017, 2019, 2021 en 2023. Deze felbegeerde prijs bekroont het voortdurende succes in de 'Petcare'-categorie. De World Branding Awards, georganiseerd door het non-profit World Branding Forum (WBF) uit Londen, erkennen wereldwijde en nationale merken die uitblinken in hun vakgebied. De winnaars worden geselecteerd via een strenge procedure, waarbij een onafhankelijke merkbeoordeling, een openbare onlinestemming en consumentenmarktonderzoek worden gecombineerd. Met maar liefst 70% van de score afkomstig van consumentenstemmen bewijst deze onderscheiding de sterke klantloyaliteit van EHEIM.
Ibrahim Mefire Kouotou, algemeen directeur van EHEIM, sprak zijn grote dank uit: "We zijn bijzonder blij met deze erkenning, die we opdragen aan onze medewerkers, klanten en partners. De prijs toont aan dat we indruk maken met traditie en innovatie. Tegelijkertijd zien we dit als een verplichting om ook in de toekomst creatief en innovatief te blijven."