spoga+gafa, de grootste internationale vakbeurs voor tuin, outdoorliving en BBQ, slaat in 2026 een nieuwe weg in. Met ‘Object.Europe’ wordt in Hal 9 een nieuw, gecureerd format gelanceerd dat Europees outdoordesign op topniveau in de kijker zet. Voor de inhoudelijke invulling werd Angelika Müller, hoofdredacteur van het premiumlifestylemagazine H.O.M.E., aangetrokken. Al bijna 25 jaar geeft zij richting aan internationale design- en lifestylejournalistiek, onder meer via H.O.M.E. en gelicentieerde magazines, zoals domus en flair. Dankzij haar netwerk in de architectuur-, creatieve en mediasector en haar ervaring als jurylid van prestigieuze designprijzen wordt Müller beschouwd als een toonaangevende expert met een duidelijke curatoriale visie.
“Het succes van een vakbeurs als spoga+gafa hangt sterk samen met consistente inhoudelijke ontwikkeling en open dialoog. Met Object.Europe willen we outdoor living in een nieuw licht presenteren – als een podium voor premiummerken die kwaliteit, design en duurzaamheid combineren", schetst Müller.
Angelika Müller
Object.Europe legt de nadruk op de design- en cultuurdimensie van outdoorliving. In Hal 9 worden Europese designmeubelen, hoogwaardige schaduwoplossingen en exclusieve buitenkeukens gepresenteerd in een stijlvolle setting, die de kwaliteit van buitenleven opnieuw definieert. Vanaf 2026 toont Hal 10 tijdens spoga+gafa het volledige spectrum van de internationale outdoormeubelmarkt, van volumemerken tot premiumspelers. Hal 9, met Object.Europe, vormt een bewuste tegenhanger: een high-end, gecureerde ruimte voor merken met sterke designexpertise, identiteit en duurzame waarden. Het nieuwe format staat voor hoge kwaliteitsnormen, korte toeleveringsketens en transparante productie, waarden die steeds belangrijker worden in een veranderende wereld. Met dit initiatief versterkt spoga+gafa niet alleen zijn positie als wereldwijd leidende beurs voor tuin- en buitenleven, maar vergroot het ook zijn relevantie in de design- en architectuursector.