Ga naar de inhoud

GRS Retail leert breinvriendelijk corrigeren tijdens Online Denk & Doe dag

Maar liefst 28 leidinggevenden en medewerkers van diverse tuincentra uit Nederland en België woonden op 26 oktober de online Denk & Doe dag ‘Ook jij een gezonde kerst!’ van GRS Retail bij. De avond stond geheel in het teken van de handhaving van de corona-maatregelen. Voor ieder tuincentrum is dit immers aan de orde van de dag en met het oog op de kerstdrukte word het nóg belangrijker om er op een positieve manier voor te zorgen dat klanten zich aan de regels houden. Zo kunnen we met elkaar besmettingen voorkomen én zorgen dat de tuincentra hun deuren open mogen houden. 

Onder leiding van Frank de Klerk van de HDLG Groep werden de belangrijkste corona-maatregelen met elkaar onder de loep genomen. Welke uitdagingen liggen er bij het handhaven van de maatregelen? Welke maatregelen zorgen voor de meeste weerstand bij de klant? En waar ontstaat die weerstand nu eigenlijk door? 
Aan de hand van diverse voorbeelden werd duidelijk hoe irritatie bij klanten in het brein ontstaat en hoe je die weerstand vervolgens breinvriendelijk kunt aanpakken. Met 4 stappen neem je de boosheid weg en kun je ervoor zorgen dat de klant zich niet alleen neerlegt bij de maatregelen, maar ook met een tevreden gevoel verder winkelt. Je hebt hem of haar immers gezien en duidelijkheid gegeven.
In kleine groepen werd met elkaar besproken en geoefend hoe met diverse situaties om kan worden gegaan. Daarnaast was er voldoende tijd om ervaringen uit te wisselen. Een van de doelen van de GRS Retail Denk & Doe dagen is immers het in contact brengen van de tuincentra, waardoor ze mét en ook ván elkaar kunnen leren.  

Share